שאלה
שלום.
אני כהן.
אשתי בהיריון בחודש הראשון. לא ידוע לנו האם מדובר בבן או בת.
השאלה- האם מותר לה להיכנס לבית קברות להלוויה של סבתא שלה?
(הסבתא כרגע נמצאת בטיפול נמרץ בארה"ב במצב קריטי בשל התקף לב. הערכת הרופאים היא שתחיה לכל היותר שבוע. מתכננים להביא אותה לקבורה בישראל, ולפיכך יש לנו זמן לעשות את הבירור ההלכתי בדרך זו.)
ואבקש התייחסות לשאלה אם יש הבדל אם עברו 40 יום מהעיבור או לא.
בתודה מראש.
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
אשת כהן מעוברת יכולה להכנס לבית קברות. עובר ירך אמו, ועל כן כשם שלאם אין איסור להטמא למתים כך גם לעובר.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ