שאל את הרב

זרע לבטלה

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 31/12/14 21:02 ט בטבת התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב,

שנה האחרונה אני הוצאתי זרע לבטלה הרבה מאוד פעמים, אני בזמן האחרון לא עשיתי את זה שבועיים (שיא שלי). ורק בחצי השנה הזאת שמעתי שזה חטא.

אני ממש בחרדות ובדיכאון בגלל זה!

הסיבה העיקרית ששמעתי שאתה בגהינום לנצח, או ששמעתי שאתה לא נקרא יהודי בעולם הבא וזה ממש מפחיד אותי. בבקשה תגיד לי אם זה נכון!

בנוסף לזה תיתן לי תיקונים לדבר הזה בבקשה.

תשובה

שלום!

ניכר משאלתך רוב הצער והמרירות שיש בך על החטא. דבר זה עצמו צריך לשמח אותך, כי זה כבר שלב ראשון של התשובה, שהוא המאיסה בחטא. וגם, הרגשה זה מראה שהנשמה שלך גבוהה, ולכן קשה לה.

הזוהר הקדוש הפליג בחומרת חטא זה, אבל כבר כתבו גדולי ישראל שדברים אלו נכתבו רק על מנת להרחיק מהחטא, ולא חס ושלום לייאש את הנכשלים, שכן היאוש הוא הניצחון הגדול ליצר הרע, יותר מכל חטא אחר. עליך לדעת כי הלכה פסוקה היא ש"אין דבר שעומד בפני התשובה", ו"במקום שבעלי תשובה עומדים - צדיקים גמורים אינם עומדים".

המלצתי החמה היא לקרוא את הספר "אשיב ממצולות" שכתב הרב יהושע שפירא שליט"א (ראש ישיבת רמת גן), שעוסק בנושא. כמו כן, על מנת להשתחרר מההתמכרות הכואבת לתאווה - עליך להיכנס ולפעול על פי המוצע באתר "שמור עיניך" (http://www.gye.org.il/) המומלץ ע"י תלמידי חכמים ומומחים בתחום, ומסייע לרבים.

בהצלחה גדולה!

כתבות נוספות