שאל את הרב

שקדים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 26/11/14 13:12 ד בכסלו התשעה

שאלה

כבוד הרב שלום.

אני אוהבת לאכול שקדים בתור נישנוש. לאחרונה הבנתי שיש לבדוק אותם מחרקים. כיצד עושים זאת? מדובר בשקדים עם הקליפה. האם אסור לאכול אותם עם הקליפה?

תודה

תשובה

בס"ד
שלום רב,

יש לשקדים קליפה עבה - אי אפשר לאכול שקדים כאלה מבלי לקלף אותם. את מדברת על שקדים עם הקליפה הדקה שנאכלים כך.

להלן ציטוט מתוך "ערוץ 7"

אגוזים ושקדים בקליפתם הקשה (אגוז מלך, בונדוק): בעת הקילוף בודקים אם מצויים "קורי משי", פירורים כהים או זחלים בקליפה או על האגוז, ואם האגוז או השקד נראה מכורסם.

אגוזי בונדוק קלופים ושקדים קלופים: בודקים אותם משני צידיהם, אם יש "קורי משי", סימני כרסום או נקב. חוצים כעשרה אחוז ובודקים בפנים. נמצאה נגיעות, יש לבדוק את כולם מבפנים.

אגוזי פקאן קלופים: בודקים משני צידי האגוזים אם יש "קורי משי", תולעים או פירורים עגולים.

אגוזי מלך קלופים: מנערים בתוך מסננת בעלת חורים גדולים על גבי משטח לבן ובודקים אם יש חרקים או תולעים בנשורת. אח"כ בודקים את כל האגוזים משני צידיהם, ובפרט בקפלים, אם יש "קורי משי" או סימני כרסום.

אגוזים ושקדים קצוצים: מנערים בתוך מסננת רשת (מסננת אורז) על גבי משטח לבן ובודקים אם יש חרקים קטנים בנשורת. אח"כ שופכים את הנותר במסננת על משטח לבן ובודקים בין החתיכות.

אגוז קשיו: בודקים אם האגוזים מכורסמים או מנוקבים. חוצים כ-10% ובודקים בין שני החצאים. אם נמצאה נגיעות, יש לחצות את כולם. (מעט פירורים חומים דקים בין החצאים הם שאריות הקליפה ולא נגיעות).

מתוך
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/185077

כתבות נוספות