שאל את הרב

השתחוות

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 10/11/14 23:40 יז בחשון התשעה

שאלה

בס״ד

אני לא מפסיק לחשוב ולרצות להשתחוות השתחוות מלאה לפני הקדוש ברוך הוא אני מרגיש שזה ייתן לי את ההכנעה השלמה לפני השם יתברך.

השאלה שלי היא האם מתישהו כשאני אחרי תפילה או מתישהו בתפילה אני יכול לעשות השתחוות מלאה? (בתפילת יחיד בבית) עם שטיח או סדין משהו שיפריד בין הראש לרצפה ואם ניתן אז מתי בדיוק אפשר? (מזרחי אם זה משנה בהלכה)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

התורה וחכמינו הגדירו לנו את דרך העבודה האמיתית. תוספות והרגשות שונות אינן נובעות ממקור טהור, כיוון שאם חכמים לא רצו אין לנו להוסיף על דבריהם.
על כן חכמים גזרו שכל פשוט ידים ורגלים אפילו שלא על רצפה אסור, וכן אם זה רצפה אפילו בלא פישוט ידים ורגלים אסור. אמנם אפשר ליפול בפישוט יו"ר לא על רצפה אם מטה פניו ולא משתחווה ישירות (עיין שו"ע ססי' קלא). כך אנו עושים ביוה"כ. על כן אין אפשרות ליפול בפשוט יו"ר על שטיח וכדו' אם לא מטה פניו ואז אין זה פישוט ידים ורגליים.
ומכיוון שאתה כותב שאתה רוצה פשוט ידים ורגלים נראה שעדיף להזהר שלא תכשל. חפש עבודת ד' בטהרה ובשמחה.

שבוע טוב וחודש מבורך
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום שבי דרום

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות