שאל את הרב

ברכות הנהנין

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 06/11/14 20:16 יג בחשון התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב,

התחלתי ברוך השם לברך ברכות הנהנין על האוכל. אבל, בגלל שאני לא רגיל, הרבה פעמים אני שוכח. השאלה היא, האם מותר לברך על האוכל לאחר שבטעות טעמתי ממנו?

תשובה

שלום וברכה

ראשית, יישר כוח. שתשרה ברכה באכילתך.
אם נזכרים לאחר שהתחלנו לאכול – מברכים בנקודה בה נזכרנו.
ההיגיון: נכון הוא שמה שאכלנו עד עתה – נאכל בלי ברכה, אולם מה שאנו אוכלים מכאן ואילך – עדיין ראוי לברכה.
כל טוב

כתבות נוספות