שאל את הרב

מחשבות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 29/10/14 19:54 ה בחשון התשעה

שאלה

שלום. עד כמה מחשבה משפיעה על מעשה אם אומרים שלפעמים המחשבה גרועה ממעשה או שישנה מחשבה טובה ה' מצרפה למעשה.

מה חשיבות למחשבה אם זה רק במחשבה ללא השפעה . בעצם מה ההבדל בין לחשוב טוב או רע לעיניין שכר אם יש דבר כזה? תודה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

יחסי מחשבה ומעשה הם מורכבים מאוד ועמוסים מאוד.
הדבר נובע מהעוצמות הגדולות של המחשבה. יש במחשבה עוצמה אדירה מעצם היותה חלק מגילוי החיים שבנו, גם אם אין לנו תוצאות מעשיות; המחשבה משפיעה על המעשה בהיקפים רבים מאוד, למן ההכרעה האם לעשות מעשה מסוים ועד לקביעת אופיו וטיבו (שני בני אדם יכולים לדבר רע על מישהו – האחד מקיים מצווה (כגון התייעצות כיצד לעזור לו) והשני עבירה חמורה, והדבר תלוי במגמה ובמחשבה); המחשבה גם מושפעת מהמעשים, ואחרי המעשים יימשכו הלבבות, ועוד ועוד נתיבים מרתקים.
יהיה נכון אפוא לתאר את הקשר שבין מחשבה ומעשה, ומעמדה של המחשבה בעולמנו, בדימוי של ריקוד: לפעמים היא רוקדת לבד, לפעמים היא רוקדת עם המעשה ומובילה את הריקוד, לפעמים היא רוקדת עם המעשה ומובלת בריקוד על ידי המעשה וכדו'.
העושר הזה אומר, לדוגמה, שיש חשיבות עצומה למחשבה גם מצד עצמה, שהרי הופעתה בעולמו של האדם קובעת את המקום הרוחני שהאדם נמצא ברגע מסוים ובשעה שהוא חושב אותה, והיא גם משפיעה על מעשים שיעשה – עכשיו או בעתיד – ויש לה עוד אין ספור השפעות.
ועל כן, טוב לחשוב מחשבות טובות.

כל טוב ויישר כוח על הבירור

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות