שאל את הרב

ההגדרות העדכניות לגבי ההגדרה הדתית

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 20/10/14 17:26 כו בתשרי התשעה

שאלה

1)מתי היום אדם נחשב חילוני,מסורתי,דתי לייט,דתי לאומי,דתי תורני,דתי מאוד,חרדל"י,חרדי?

2)אני מצד אחד שומר על ההלכה כמו שבת,כשרות,צומות,אני לא משתתף בריקודים מעורבים ומצד שני אני פתוח: הולך לכל מיני הופעות(בהופעות של נשים אני משתדל לא להסתכל),בחתונות שיש ריקודים מעורבים אני לא יוצא מהאולם ונהנה מהשירים,בחתונות שיש שירים ישראלים ומזרחיים אני כן משתתף בריקודים אם הם נפרדים.מה ההגדרה שלי? כי אני לא יודע האם זה נחשב חרדל"י או דתי לאומי

אשמח לקבל תשובות מכבוד הרב ושיהיה לכבוד הרב יום טוב

תשובה

שלום וברכה

אני חושב שהתהליך הוא בדיוק הפוך. כיום. שאלת המגזריות וההגדרות הופכות להרבה הרבה פחות חשובות. הניסיונות לדבר על זרמים קשוחים, על קריטריונים של שייכות לכאן או לכאן, וכדו' – הוא נוח מאוד, אולם הוא הופך להיות לא נכון. קיימת גמישות גדולה בהגדרות, ריבוי זהויות, תחומים שבנושא אחד מאוד מזלזלים ובנושא אחר מאוד מקפידים, ולכן יותר טוב לשוב לעזוב את שאלת הזרמים הפנימיים. אם יש צורך – הדבר הנכון לעשות הוא לדבר על שלושה זרמים כמו שחז"ל דיברו עליהם, והם: צדיקים בינוניים ורשעים. זה יקדם יותר את העולם.
והנה, אתה עצמך תיארת את עצמך בדיוק כמתאים למה שכתבתי למעלה. בלי להיכנס להכרעות שלך, ולדיון האם הן תקינות או לא – אתה עצמך מראה כי בתחומים מסוימים אתה נוהג כך ובתחומים אחרים אחרת. על כן, שאל את עצמך האם אתה רוצה להיות שייך לזרם של הצדיקים או של הבינוניים או של הרשעים, ושם תמצא את התשובות שלך עצמך למה שאתה עצמך תעשה, כדי להתקדם ולהיכנס עוד ועוד לעולם התיקון של אהבת תורה ויראת שמיים.


כל טוב

כתבות נוספות