שאל את הרב

לא מוצאת עדיין שירות לאומי

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 05/10/14 13:18 יא בתשרי התשעה

שאלה

שלום הרב

אני באה מבית לא דתי, חזרתי בתשובה. במשך כל השנה שעברה חיפשתי מקום טוב לעשות בו שירות לאומי וסגרתי ממש מהר בגרעין תורני, עם אוירה דתית וכו'..

ממש כשהתחילה השנה רק גיליתי שהתקן המרכזי שלי הוא במקום שממש ממש לא רציתי להיות בו (וגם חילוני לחלוטין..) הרכזת לא עזרה לי בכלל ולא ממש עניין אותה שאני במצוקה להשאר בשירות או ללכת... אז עזבתי, ורציתי לסגור כמה שיותר מהר במקום חדש. אז סגרתי שירות במקום טוב, אבל התקן היה במקום יהודי בכפר ערבי, והרגשתי שם ממש לא בטוחה וממש לא רציתי להיות בסביבה של גויים אז שוב נאלצתי לעזוב, במפח נפש. ניסיתי למצוא מקומות אחרים, התקשרתי לכמה וכמה רכזות, הלכתי לבדוק מקומות- ולצערי הרב לא מצאתי עדיין שום מקום!

כל כך רציתי להיות במקום תורני, דתי.. שגם הסביבה תהיה חזקה וגם העבודה תהיה בסביבה כזאת. ואני פשוט לא מוצאת! וכבר הגיע סוכות כמעט.. אני כל כך מתוסכלת.

חשבתי על ללכת למדרשה במקום שירות, אבל אני ממש מפחדת שזה יפגע בי בעתיד, שיחשבו שאני לא בסדר חס וחלילה כי לא נתתי מעצמי שנה למדינה. אף פעם לא הייתי כל כך מתוסכלת!! וגם אחליט ללכת למדרשה- לא בטוח שנשאר מקום...

אשמח לקבל איזושהי עצה

תשובה

בס"ד
שלום רב,

מה שמאפיין את התנהגותך זה הלחץ, את מתארת שאת כל הזמן ממהרת לסגור וממהרת לסגור - לאחר מכן מתברר לך שסגרת על משהו שלא מתאים לך.
במבחן שלאחר מעשה רואים שמהרת לסגור ולכן לא בדקת היטב היטב את המקום.
עולה מתוך דבריך שיש לך פחד שתפגעי... הפחד הזה מלחיץ אותך, מביא אותך לפעול בחיפזון וכך גורם לך להפגע...
העצה היא להרגע ולא לפעול מתוך לחץ.
בחודשים הראשונים ובמשך כל השנה יש הרבה שינויים בנות עוזבות מקומות ועוברות מקומות - עם מעט סבלנות תוכלי למצוא מקום מתאים.
עליך לבדוק כל מקום בתשומת לב רבה מאוד.
לשאול את עצמך האם מתאים למה שאת מחפשת: מקום דתי בסביבה חזקה.
גם האפשרות של מדרשה באה בחשבון, בלי פחד ובלי לחץ. יש המון בנות שלומדות במדרשה במקום שירות או תוך כדי שירות ולא נפגעות במאומה.

כתבות נוספות