שאל את הרב

לשון הרע המוני והלבנת פני אדם ברבים דחוף

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 17/09/14 17:06 כב באלול התשעד

שאלה

לכבוד הרב שלום!

יש לי שאלה בנושא לשון הרע: בשכונתנו ישנו בחור מעל גיל 20 שהיה מיודד עם ילדים קטנים ממנו והיה נמצא בחברתם לא מעט. רוב הורי הילדים נתנו בו אמון והרשו לו להיות בקשר עם ילדיהם.

לאחרונה נודע שהוא חשף את את איבר מינו לפני ילדה כבת שש משום שהיא ביקשה ממנו לעשות כן. יש לציין שהבחור הזה עד כמה שאני מכיר אותו אינו אדם רע ולא שמעתי או שידוע לי שעשה לילדים דברים חמורים יותר (נגיעות או יחסי מין ר"ל)

שאלתי האם ללכת ולספר על כך לאמו ולעוד אנשים כדי להזהירם או לדבר אל האיש ישירות.

מתוך הכרותי עם האנשים הם יתלוננו נגדו במשטרה מה שעלול להוות חילול השם גדול משום שהבחור חובש כיפה והוא דתי. בנוסף יתכן שאנשים האלה ירכלו עליו וידברו עליו לשון הרע בפני אנשים רבים ובכך ילבינו את פניו ברבים

מה לעשות?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

דיבור ישיר עם האיש לא מבטיח שהוא יחדל ממעשיו. יכול להיות שזה יהפוך אותו לזהיר יותר (כדי לא להיתפס) ואז התוצאה תהיה חמורה יותר לקהילה.


בעניין הידיעה על הילדה בת השש. ברור שילדה בת שש לא תבקש מאדם בן עשרים לראות את איבריו המוצנעים. קרוב לוודאי שהוא יצר את הסיטואציה זה מעורר חשד גדול מאוד(!) שמדובר בפדופיל.

עליך לקחת אחריות מוחלטת למנוע אפשרות שהצעיר יפגע בילדים - לאור מה שאתה יודע עליו יש חשש גדול שיעשה זאת. אתה חייב לפנות באופן אישי אל כל אחד מההורים ולומר שיש לך בסיס לחשוד שהצעיר הנ"ל פדופיל ועליהם להרחיק את ילדיהם ממנו.

אפשר להבין את החשש שלך מפני תלונה במשטרה בשעה שאין לך עדות ברורה על פשיעה של הצעיר. לכן אם יבקשו ממך מידע נוסף תסרב בנימוק שאלו חשדות ואתה לא מוכן להאשים אדם שהוא רק חשוד.

תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה.

כתבות נוספות