שאל את הרב

כניסה לחוף בכנרת

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 16/09/14 21:35 כא באלול התשעד

שאלה

שלום הרב!

מה הדין אם נכנסתי לחוף בכנרת לאחר שעות הפעילות שלו. כשהמקום מגודר. טבלתי באותו חוף ואף ישנתי שם.

כדי להיכנס לחוף מבקשים דמי כניסה (גם רגלית).

השאלה שלי האם עברתי על גזל ועליי לשלם או שיש כאן מן הדין של זה נהנה וזה לא חסר וכדומה?

אציין שרק טבלתי בכנרת (שהינה ציבורית כידוע), פרשתי שם שק"ש וישנתי. לא השתמשתי בשום שירות שהחוף מציע (מציל, נקודות חשמל, מלתחות וכו'). כמו גם שזה אחרי שעות הפעילות שלו אז הדברים ברובם כלל לא מתופעלים.

[אני יודע שיש ויכוח ציבורי סביב התשלום לחופי הכנרת ולחופים בכלל].

האם זה דומה ללינה גרידא בבית מלון? (ללא שימוש בשירותי המלון)

תודה רבה!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

תפסיק להתפלפל ולך לשלם להם דמי כניסה. אחרת אתה גזלן.

כתבות נוספות