שאל את הרב

צומת בחיים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 14/09/14 14:00 יט באלול התשעד

שאלה

שלום.

אני עוד מעט בת 22, יוצאת עם בחור מקסים מזה כ4 שנים.

לפני למעלה מ3 שנים הייתי צריכה להתגייס לצבא, כחודש לאחר מועד הגיוס הצהרתי ברבנות שאני דתייה. הצבא לא קיבל זאת מאחר והגשתי את ההצהרה באיחור ומאז אני מוגדרת כמשתמטת.

חשוב לציין שאני אכן דתייה ויש לי אחות תאומה שהצהירה בזמן וקיבלה פטור. לא שמעתי כלום מהצבא מאז, ולפני 8 חודשים החלטתי לקחת עו"ד שיטפל בעניינים האלו. לאחרונה עולה הנושא ללכת ו"להסגיר" את עצמי לצבא ומשם )מעצר/כלא), לנהל את המשא ומתן עם הצבא לגבי הפטור והעונש על ההשתמטות.

אני כרגע עובדת כקוסמטיקאית לאחרי כשנה של לימודים, מצאתי מקום עבודה טוב ואני מתלבטת מה לעשות. האם ללכת לצבא ולהסגיר עצמי או להמשיך כרגיל ולהמשיך לנסות לסדר את העניין מבחוץ (לא כ"כ הולך עד עכשיו).

במידה ואסגיר את עצמי אני אאלץ לעצור את החיים לגמרי אפעלו לחצי שנה, הן מבחינת עבודה והן מבחינת זוגיות ובעז"ה חתונה (זה התכנון).

מה כבוד הרב ממליץ לעשות?

בתודה,

ר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אנחנו בעד שמירת חוק. חוקי התורה וחוקי המדינה.
לכן עליך להסדיר את עניינך עם הצבא.
הדרך הנכונה ביותר - להיעזר בעו"ד שמתמצא בדברים ולהגיע להסדר הכי נוח שאפשר.
להלן קישורים לשני משרדים שמצאתי:
http://www.army.co.il/page/377

http://www.army-law.co.il/index.php?option=com_content

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות