שאלה
שלום,
אני עובדת בהוסטל של דיירים אוטיסטים במסגרת העבודה עליי לדאוג שיהיו מסודרים ומטופחים ולגלח אותם. לחלקם יש מכונות גילוח ולחלקם אין. ההוסטל לא קונה לכולם מכונות עקב העלות הגבוהה (לפי החוק על כל דייר להשתמש במכונה אישית משלו)
יש סכינים בשביל הגילוח.
המנהלת אמרה לי שאם אני לא יכולה לגלח שאבקש ממדריך אחר לעשות את זה. האם מותר?
האם יש איזשהו פתרון?
תודה.
תשובה
שלום לך
תשיגי תרומה למכונות גילוח שיהיו שלך או של המקום ויושאלו כל אחת לכל תלמיד.
מותר ומצווה לגייס מכך מעשר כספים ויותר מבני משפחתך.
להפריש אדם מאיסור תורה זה קודם לכל מצווה כמו תרומה לבית כנסת כתיבת ספר תורה ואפילו אוכל לנזקקים.
גמר חתימה טובה
דוד לוי
098987548