שאל את הרב

תת פיריון והוצאת ז"ל

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 20/08/14 15:17 כד באב התשעד

שאלה

שלום רב.

השאלה קצת מוזרה, אבל היא מעיקה עלי.

אדם המוגדר במצב של 'תת פריון', כלומר שהזרע שלו אינו מסוגל להפרות, האם יש לו בעיה לאונן ולהוציא זרע לבטלה?

הרי הזרע שלו אינו בבחינת זרע כלל.

אינני יודע אם מישהו מהפוסקים בכלל עסק בשאלה זו, אבל אולי אחד מרבני כיפה יצליח להוכיח ממקור שהוא שיש הלכה פסוקה בנידון.

תשובה

בס"ד
שלום רב,

איסור הוצאת זרע לבטלה נקרא גם 'ניאוף ביד' כלומר בלי קשר לפוריות הגבר, אסור להוציא זרע שלא בדרך ביאה.

הר"מ פיישנטיין סבור שמלבד איסור השחתת זרע קיים גם האיסור "לא תנאף", שממנו דרש תנא דבי רבי ישמעאל (נדה יג,ב): "לא תהא בך ניאוף בין ביד בין ברגל". איסור זה הוסיף על איסור ההשחתה...

עיין הדיון בהרחבה (בהקשר של שאלה בנושא אחר)
http://www.zomet.org.il/?CategoryID=260

כתבות נוספות