שאלה
שלום,
שמעתי שאם מדברים עם בנים זה הורס משהו בחתונה..
וזה יכול ממש להזיק,
הקטע שדיברתי באיזה פורום עם כמה בנים,
אני מפחדת..
אני רוצה להגיע לחתונה שלי מוכנה ונקייה
אני מרגישה רע!
אשמח לתשובה מפורטת..
תשובה
בס"ד
שלום רב,
דיבור סתמי עם בנים אינו פוגם.
הדיבור שעלול לפגום הוא דיבור שמעורר יצרים ותאוות, כל מני צחוקים ורמזים...
גם אם עשינו מעשים או דיבורים שגרמו לפגם - אפשר לעשות תשובה ולתקן את הפגם.
חז"ל אמרו: במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד.
לכן החתן והכלה צריכים לקדש עצמן ביום החופה, ויעשו תשובה ביום ההוא, ויפשפשו במעשיהם מיום הולדתם עד היום הזה ויתוודו ויבקשו סליחה וכפרה מהשי"ת, ויהיו מודים ועוזבים ויתחרטו חרטה גמורה בשברון לב, ויקבלו על עצמם מהיום והלאה לעבוד את ה´ באמת ובתמים ולהיותם קדושים וטהורים, ויתפללו שהקב"ה ישרה שכינתו ביניהם.