שאל את הרב

''ילדה טובה''

חדשות כיפה חברים מקשיבים 19/08/14 21:04 כג באב התשעד

שאלה

היי אני בת 15 ותמיד אני "הילדה הטובה" אני מפחדת לעשות דברים בלי רישות ואני מפחדת לפרוץ גבולות!! חברה שלי פעם דיברה איתי על זה והיא אמרה לי שזה יפגע בי ושאני צריכה להעיז ולעשות דברים שאסור..זה נכון? זה יפגע בי שאני תמיד מקשיבה להורים ועושה כל מה שהם אומרים לי?? למשל ההורים שלי לא מרשים לי ליסוע בטרמפים.. אז אני לא יסע! וחברה שלי אמרה לי שאני לא ידע איך להיות עצמאית וכאלו דברים.. או למשל אם יגידו לי לחזור בשעה כלשהי הביתה אז אני יחזור בזמן כי אני לא רוצה לאחר.... קיצור...אני מפחדת לעשות דברים שאסור לי או בלי רישות.. תודה רבה.

תשובה

חברה יקרה
שלום.

בתור ´ילדה טובה´ בעצמי, אני חייבת לחלוק על חברתך. הנטיה הטבעית הזו לציית להוראות היא מעולה. לפעמים אנחנו מצייתים רק מתוך פחד אבל הרבה פעמים מתוך הזדהות או לפחות מתוך הבנה ורצון לעשות מה שנכון- למה שאני אחזור מאוחר אם אבא אמר לי שעה מסוימת?

לגבי הפחד שלך שאולי לא תצליחי ביום מן הימים להיות גם יוזמת ועצמאית- אל דאגה.
כל כוח נבנה בתוכינו בזמן שמתאים לו.
יש המון פינות בחיים שבהן זה לא מתנגש אחד בשני- את עדיין ילדה טובה רק שאת יכולה להרים מבצע שישית אדיר בתור ועדת על או משהו. כי את מסוגלת לחשוב ולקחת בחשבון את שיקולי המערכת... או כי את יודעת להקשיב עד הסוף לחברות מהשכבה שנותנות רעיונות טובים...

סומכת עליך
ובכלל בכלל לא מודאגת.
בהצלחה!!


כתבות נוספות