שאל את הרב

יחסי אישות בהריון

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 19/08/14 17:48 כג באב התשעד

שאלה

שלום

אני מעוניין לדעת מה קורה כאשר האישה בהריון ובני הזוג מקיימים יחסי מין. האם מותר לגבר לגמור בחוץ או שעדיין הוא חייב לגמור בפנים למרות שהאישה כבר בהריון וזה לא משנה שום דבר...

אשמח לתשובה.

תודה רבה

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אין היתר להוציא זרע לבטלה. הזרע יוצא רק כשהאיבר בתוך הגוף של האישה.
הריון לא משפיע על הקשר הגופני בין הבעל ואשתו, חובת העונה של הגבר נמשכת כרגיל גם בזמן הריון (אלא אם כן הדבר מפריע או מזיק לאישה).


להלן פרק מתוך מאמר של ד"ר הרשקוביץ ובראון

בנדה דף לא. נאמר: "ג´ חדשים ראשונים לעיבור - תשמיש קשה לאשה וקשה לוולד.
ג´ אמצעיים - קשה לאשה ויפה לוולד.
ג´ אחרונים - יפה לאשה ויפה לוולד,
שמתוך כך נמצא הוולד מלובן ומזורז".
יחד עם זאת מדגישים כל הפוסקים24 שמצוות עונה קיימת כל זמן ההריון, ולכן תשמיש בהריון, כשנעשה לרצונה ולטובתה של האשה אינו רק בגדר מותר אלא בגדר מצווה. ברור מעצם הגישה לחיי אישות, שהיהדות רואה ביחסי אישות מצווה כשלעצמה, גם בלא קשר למצוות פריה ורביה25.

הקושי לאשה שחז"ל מזכירים בשליש הראשון אכן מציאותי, לפחות סובייקטיבית, כשמשווים זאת לממצאים שהבאנו על ירידה בעניין במין אצל נשים בשליש הראשון. הקושי לוולד הוא כנראה החשש שהיה רווח בעבר להפלות מוקדמות עקב גורמים חיצוניים. לאור מה שהראנו לא מובן כיום הקושי לאשה בשליש השני, אך ברור שרוב החוקרים בימינו מאשרים מדעית את סוף המאמר, שלקראת גמר ההריון - תשמיש טוב לאשה ולוולד.

מכלל הדברים נמצאנו למדים שלא אסרו חז"ל תשמיש כאשר ישנה דרך יעילה ומותרת למניעת סיכון העובר, או כאשר החשש הוא רחוק ביותר ואין לחוש לו.


עיין
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/assia/tashmish-2.htm

כתבות נוספות