שאלה
שלום לרב,
לאחרונה יצא לי לעבוד בעבודה שנפוצה בשוק הן כקבלנות והן כשכירות-יום.
סיכמתי עם המעסיק על סכום מסוים לביצוע המלאכה (מלאכה אותה ניתן לבצע מספר פעמים ביום), אך מתברר שבעוד אני הבנתי שבכוונתו לשלם את הסכום לכל השלמה של המלאכה, כלומר מספר פעמים ביום, הרי שהמעסיק טוען שכוונתו הייתה לשלם את הסכום ליום עבודה.
במילים אחרות, בעוד אני טוען שנשכרתי לקבלנות, ולכן מגיע לי שכר גבוה שהרי בכל יום ביצעתי את מלאכתי מספר פעמים, טוען המעסיק שנשכרתי לשכירות-יום ולכן נחשב שביצעתי את המלאכה רק פעם אחת ביום ועל כן עליו לשלם לי הרבה פחות משאני דורש.
אשמח אם הרב יוכל לכוון אותי למקורות העוסקים בשאלה זו, או בשאלות דומות, ע"מ שאצליח להבין מה ההלכה קובעת במקרים כאלו.
תודה רבה!
תשובה
מנשה,
נראה לי שעליכם לדון בנושא בפני שלשה תלמידי חכמים (או לפחות חכם אחד שיוסכם ביניכם).
הרי איני יכול להפנות אותך למקורות בלי פרטים נוספים ואין לשמוע פרטים אלו אלא בזמן שיפוט או גישור.