שאלה
שלום. יש לי מספר שאלות.
האם כשאני מתפלל יחיד אני צריך להגיד את לדוד ואבינו מלכנו?
האם אפשר להגיד לדוד ואבינו מלכנו כשלא אומרים תחנון(בימים שלא אומרים)?
והאם אפשר להניח תפילין בזמן מנחה ולהתפלל מנחה(להניחן לפני למנצח ולהורידם אחרי עלינו לשבח?
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
אומרים לדוד גם ביחיד. (בימים שאומרים).
אבינו מלכנו ג"כ נאמר ביחיד. (בימים שאומרים)
אפשר להניח תפילין כל היום, אבל אין לשנות ממנהג המקום, דהיינו בבית כנסת שלא מניחים שם תפילין אין להניח שם תפילין. באופן כלל כדאי לנהוג כמנהג הציבור ולא לשנות ובימינו רוב האנשים לא מניחים תפילין במנחה.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון