שאלה
היי שלום רב, עשיתי מעשה רע מאוד וברצוני לדעת כיצד ניתן לכפר עליו, זרקתי מהבית שלי חתול שמאוד מאוד אהבתי וגם הוא מאוד אהב ובטח בי , עשיתי את זה כי הופעל עליי לחץ , אני מאוד מצטערת ומתחרטת על זה ורוצה לכפר , האם אפשר , ואם כן אז איך?
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
כל כפרה היא תחילה בהכרת החטא, ועל כן כדאי ללמוד היטב הלכות צער בעלי חיים (יש ספרים שעוסקים בכך). לאחר מכן אם הכרת את החטא ואת מתחרטת צריכה להיות קבלה שלא לחזור לזה החטא עוד.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון