שאלה
שלום וברכה!
יש לי שאלה קצת מוזרה..
איך יותר מכובד ומקובל לפנות לרב?
לדוגמא,רב האולפנא שלי,קוראים לו אמיר.
יותר מכובד שאפנה אליו ואקרא לו 'הרב אמיר' או פשוט 'הרב'?
תודה רבה,מעיין
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
יישר כח על השאלה, ממנה ניכר עד כמה כבוד הורים ומורים חשוב בעיניך.
כבוד גדול יותר הוא "הרב" סתם ללא הזכרת שמו, כמבואר ברמב"ם שלא קורא לרב בשמו (אמנם עם תואר היו שהקלו). אולם כשם שלאבא אומרים רק "אבא" כן לרב רק "רב".
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון