שאל את הרב

הרבה פעמים גזל פחות מפרוטה

חדשות כיפה הרב דוד לוי 24/06/14 21:41 כו בסיון התשעד

שאלה

אני עובר בשוק הרבה פעמים ומוסכם שהמוכרים מרשים שאנשים יטעמו מהסחורה, למרות שהם יודעים שהרבה מהטועמים לא יקנו...(כנראה במחשבה אולי בפעם אחרת כן יקנו)

הרבה פעמים סתם עברתי וטעמתי ולפעמים גם "שיחקתי אותה" מתעניין במחירים וכו... למרות שלא הייתה לי שום כוונה לקנות

איך אוכל לכפר על כך? הרי אין לי מושג כמה זה יוצא שעלו כל הטעימות הללו במיוחד שזה לא מדוכן ספציפי אלא כל פעם מדוכן מקום אחר...

תשובה

שלום לך

אין בעיה לטעום אם המוכר מרשה.

על המקרים בהם "שיחקת אותה מתענין במחירים" זה [איסור תורה של אונאת דברים].
התקנה היא שתלך לאותם חנויות ותקנה מהם גם אם אינך צריך את המוצרים (אתה יכול לתרום אותם למקבץ נדבות)

לאחר מכן צריך קבלה לעתיד שתקפיד לא לשקר ולא לעשות את עצמך
ואחרי כן לבקש סליחה מריבונו של עולם על שעברת על אחד האיסורים בתורה.

בהצלחה דוד לוי

הערה לגבי איסור הגזל (עד עתה כתבתי על איסור הונאת דברים) בד"כ זה לא פחות משווה פרוטה. המחיר של כמה בוטנים בודדים או זיתים וכד הוא בד"כ יותר מ 10 אגורות. וכל מקרה אסור לגזול גם פחות משווה פרוטה !

כתבות נוספות