שאל את הרב

ביישנות מבנים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/06/14 20:31 כד בסיון התשעד

שאלה

שלום רב.

לכל החברות שלי יש מלא חברים וידידים. אני שומרת נגיעה וגם נורא ביישנית בחברת בנים. בנים אפילו נרתעים ממני!! אני חושבת שבגלל הביישנות שלי, אני לא מסוגלת להסתכל לבנאדם בעיניים!

מה לעשות?

איך אני אהיה פחות ביישנית? אני לא רוצה להפסיק לשמור נגיעה, רק רוצה להרגיש כמו כולם..

אני נורא מאמינה בדרכים שלי ואני מאמינה בה' וביופי של מצוות שמירת נגיעה..

אבל הביישנות שלי מבנים גורמת לי לפעמים לחשוב שאני בחיים לא אמצא חתן ולא אתגבר על זה...

תודה

תשובה


שואלת יקרה.

בשאלתך את מתארת מצב בו לחברותייך יש מלא חברים וידידים בניגוד אלייך ששומרת נגיעה וביישנית בחברת בנים. כתוצאה מכך, העלית שני נושאים להתייחסות: הרצון "להרגיש כמו כולם" בהווה, ונושא מציאת החתן בעתיד.

לפני שנתחיל, חשוב לי לומר ששמחתי ואף התרגשתי לקרוא את שאלתך כיוון שהיא מעידה על אומץ לב ברצון לברר ולהעמיק בנושא שלא תמיד קל לדבר עליו. אז יישר כוח, זה ממש לא מובן מאליו!


[להרגיש כמו כולם]
בהתמודדות עם ומול החברה בנושא של בנים, יתכן כי יעודד אותך לדעת שאת לא היחידה שמתמודדת עם הנושא הזה. רבות וטובות עסוקות בשאלה הזו, שנובעת קודם כל מהחברה שבה הן נמצאות. מדברייך משתמע כי החברה שבה את נמצאת היא חברה בה הבנים תופסים חלק מרכזי מתוך ההווי החברתי. יתכן כי ישנה אווירת קלילות מסויימת, "זרימה" לכאורה...שמי שלא הולך איתה- מרגיש שלא בנוח. ישנן חברות בהן העניין הזה תופס פחות מקום, וממילא כל מושג ה"ביישנות" משתנה. בחברה שבה פחות מקובלים חברים וידידים, נושא ה"ביישנות" מול בנים פחות בא לידי ביטוי, ומכאן אפשר לראות שביישנות הוא עניין יחסי שמקבל פרשנות שונה מחברה לחברה... קודם כל, יתכן ועצם המודעות לכך כבר יכולה קצת להקל עלייך בעניין זה! בכל אופן, מדובר מבחינתך בהתמודדות. אך מתוכה, עולה מאוד חזק האמונה החזקה שלך בדרכים שלך וביופי של שמירת נגיעה. התורה הקדושה לגמרי בעדך בעניין הזה


[מציאת חתן בעתיד]
לעניין הביישנות, מסימני עמ"י שהם רחמנים, ביישנים וגומלי חסדים. תכונות אלו הן הרצויות בעיני ה´. אז נכון שכלפי החברה התכונה הזו יכולה להקשות, וזה כל כך טבעי ונורמאלי שאת רוצה להרגיש כמו כולם... אך מבחינה אמיתית אין בתכונה זו דבר שלילי, והיא איננה קשורה למציאת חתן בעתיד ולעיתים אף להיפך... בזמן בו חברותייך עסוקות בחברים ובידידים, את עסוקה בבניית אישיותך תוך עמידה על עקרונותייך, ובכך את בונה את היסודות לקומה הבאה בבוא הזמן- הקמת ביתך בעז"ה. כדאי לדעת שקשר אמיתי שנבנה, אינו נבנה על "רוח וצלצולים" אלא צעד אחר צעד של היכרות המבוססת על הקשבה, אמון ונתינה הדדית. "...ואחר הרוח רעש – לא ברעש ה´, ואחר הרעש אש- לא באש ה´, ואחר האש- קול דממה דקה..." (מלכים א´, י"ט, מתוך ההפטרה), "הראה לו כי אין ה´ ברוח ברעש ובאש רק בקול דממה דקה..."(המלבי"ם, שם).


מחזקת אותך בדרכך ומאחלת לך הצלחה רבה!

מוזמנת מאוד לעדכן אותנו בהמשך ולשלוח שאלות נוספות.

אלישבע

Ekolman1@gmail.com

כתבות נוספות