שאלה
שלום כבוד הרב ... בזמן האחרונים יש כול כך הרבה אסונות מזעזעים ואנשים וילדים רבים מתים מיתות משונות וזה מרגיש כאילו האסון ממש מחכה בפתח ואין לאן לברוח ... אני בן אדם דתי שומרת שבת משתדלת להתחזק אבל אני רואה שגם לדתיים יותר ממני ואנשי אמונה גדולים יותר ממני קורים דברים רעים וזה מתסכל אוצי אני ממש ממש מפחדת אני לא יודעת מה לעשות אני הפחדים הורסים לי הכול אני כבר לא מתפקדת כמו שצריך וכול רגע חושבת שזהו עכשיו הולך לקרות משהו ואין לאף אחד תעודת ביטוח ושום דבר לא יעזור כי מה שכתוב לך כתוב לך ואין דרך לבטל את זה ... אשמח לתשובה מהירה בתודה מראש
תשובה
שלום לך
אינני יודע מדוע אתה מרגיש כך.
אחרי אלפי שנים של פוגרומים ביהודים, בהם דמם נשפך כמים גם באירופה גם באסיה וגם בתימן.
אחרי מחלות נוראיות ומגפות עם אחוזי תמותת תינוקות שאנו לא מעלים על דעתנו
אנו זוכים לחיים בריאים ומאושרים בכל קני מידה.
גם הפרטי וגם היהודי.
נראה שעליך ללמוד ולקרוא מעט הסתוריה.
אינני יודע היכן אתה גר אבל אולי סיור במוזיאון חדרה או ביקור בכפר סבא בבית הקברות של מגורשי יפו - ישנו את דעתך.
וגם זאת עליך לדעת שזה נהדר לעומת מה שעבר על היהודים בגלות בהיותם עלה נידף.
(גם באומות העולם ב 60 שנה האחרונות פסקו המלחמות והמגיפות עם עשרות ומאות אלפי הרוגים שהיו נחלת העבר)
אשרינו שאנו חיים בדור ללא אסונות
אשרינו שאנו מתרגשים מאירוע אחד או שנים פעם בכמה זמן.
חובה עלינו לא להיות כפויי טובה ולהודות לריבונו של עולם על הטוב שהוא משפיע עלינו.
מעבר לכך זה צריך תמיד לזכור שהוא שלח אותנו לעולם למלא שליחותו והוא מחליט מתי וכיצד האדם מסיים את שליחותו בעולם.
אנו שליחיו וזכותו לפטר אותנו בכל עת שאנו מסיימים את תפקידנו, וזה לא בהכרח לפי מה שנראה בעיני בשר ודם.
בברכה ובשמחה דוד לוי
נצל את יז בתמוז ללמוד על המצור על ירושלים הן בבית ראשון והן בבית שני ועל מצבים בהם "נשים אוכלות בשר ילדיהן המתים"