שאלה
לווית מאבי סכום כסף לרכישת רכב (כ20%) בהסכמה שאני אחזיר את הסכום המלא (ללא ריבית כמובן) בעוד שנה או שאמכור.
כעת אבי משתמש ברכב בכל עת ללא שאלה ולפעמים בכח גם שאני צריך אותו בתענה שהרכב שלו עד שאחזיר את ההלוואה,לא מאשר להשתמש ברכב שלו בזמן הזה.
השימוש גורם לבלאי וירידת ערך עקב קילומטרים רבים ושריטות שאבי עושה.
אצלנו זה לא מקובל וכדי לנסוע ברכב של אבי צריך לבקש הרבה עד שהוא מאשר ובד"כ לא מאשר.
האם יש חשש ריבית או כל איסור אחר?
תודה ושבת שלום.
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
יש צורך לקיים ברור בינך ובין אביך, ולשים את הדברים על השלחן, ולהגיע להסכמות. שאלות הלכתיות אינן מקדמות את הויכוח שבינכם. על כן תחילה יש לקיים פגישה לברור הנושא, ולאחר מכן לדון מבחינה הלכתית.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון