שאלה
1)למה בכלל צריך לשמור נגיעה מבנות? הרי נגיעה זה לא יחסי אישות והתורה אוסרת על קיום יחסי אישות בין בחור ובחורה לא נשואים
2)האם שמירת נגיעה רלוונטית להיום או שהיום המצב השתנה ולא צריך לשמור נגיעה? כי היום דתיים לא שומרים נגיעה
3)כאשר אני נפגש עם בחורה מתי לומר לה שאני שומר נגיעה ולשאול אותה אם היא שומרת? כי לא מדברים על זה
4)האם יש בתשובה לשאלה 1,בתשובה לשאלה 2 ובתשובה לשאלה 3 הבדל בין אשכנזים לספרדים ובין אשכנזים לאשכנזים חסידיים?
אשמח לקבל תשובות מכבוד הרב ושיהיה לכבוד הרב יום טוב ושבת שלום
תשובה
שלום וברכה
א. לדעת חלק מהראשונים (רמב"ם) התורה אוסרת לא רק יחסי אישות אלא גם מגע, וזה מקופל במילים "לא תקרבו לגלות ערווה". לדעת ראשונים אחרים זה איסור מדרבנן. לדעת כולם - הדבר אסור, ולא רק יחסי אישות.
ב. בוודאי שהדבר רלוונטי היום, ואיני יודע כיצד אתה קובע ש"דתיים לא שומרים נגיעה". להפך.
ג. אין כללי דיבור מתי לדבר על א ומתי לדבר על ב. רואים לאן השיחה מתפתחת.
כל טוב