שאלה
האם כאשר אישה נאנסת במקום מבודד לא בעיר למשל בשדה על פי ההלכה צריך לסקול אותה באבנים ואם היא נאנסת בעיר צריך לסקול רק את האונס?
"ומת האיש אשר שכב עמה לבדו. ולנערה לא תעשה דבר אין לנערה חטא מות, כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש כן הדבר הזה. כי בשדה מצאה, צעקה הנערה המאורשה ואין מושיע לה."
תודה רבה
בברכה
תשובה
בס"ד
שלום רב,
המונח ´בשדה´ לא בא לקבוע את המקום אלא את הסיטואציה: כמו שבשדה הנערה לא יכולה להתנגד או לברוח כך בכל מקרה שהנערה לא יכולה להתנגד או לברוח אנחנו לא נאשים אותה במאומה.