שאל את הרב

זמן לדבר תורה בבהיכ

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 18/06/14 10:59 כ בסיון התשעד

שאלה

שלום הרב

אני משמש כגבאי בביהכ ....ובהיעדר סמכות הלכתית מקומית הצבור בחר בכבוד הרב ככזו ומיכוחו אני שואל 2שאלות

1.האם יש בעיה להגיד דבר תורה בשבת בבוקר (שעון קיץ) אחרי קריאה בתורה ולפני הכנסת סת?אם כן האם יש זמן עדיף?

2. האם מותר להגיד בשבת תהילים בציבור לאור המצב?

בתפילה לישועה קרובה

תודה מראש

....

תשובה

שלום וברכה

א. לא זו בלבד שאין בעיה, אלא שזו זכות גדולה. הדרך היותר טובה היא דווקא לסיים את הכנסת ספר התורה להיכל, ואז לפני קדיש של מוסף לומר דברי תורה.
ב. יש הלכה מיוחדת שבצרה מיוחדת מותר לומר תהילים בשבת, וכך עשו בהרבה מאוד מקומות. זה כמו "מי שברך לחולה" בשבת.


כל טוב ובשמחות

כתבות נוספות