שאלה
שלום רב,
רציתי לשאול שאלה שמורידה אותי.
לאחרונה אני חושש כי הפרתי נדר לא בכוונה... ולמעשה אני לא זוכר אם זה היה נדר ( לא זוכר אם אמרתי בלב או שדיברתי, אני חושב שאמרתי שאני אשתדל לעשות משהו ולא בטוח שהבטחתי) ואני לא זוכר בוודאות. ויכול להיות שעשיתי את זה יותר מפעם אחת.
האם כדאי לעשות התרת נדרים ? והאם אפשר לא לספר לרב את ההבטחה/הנדר.
הנושא הזה מעיק עליי מאוד כי שמעתי שהפרת נדר מלווה בעונש חמור.
תודה.
תשובה
שלום וברכה
אם אינך בטוח שמדובר בנדר - אתה יכול להתעלם מזה. אינך בטוח שזה נדר, אינך בטוח שהפרת, וכדו'.
אפשר לעשות התרת נדרים כללית.
כל טוב