שאל את הרב

לשון הרע

חדשות כיפה הרב דוד לוי 17/06/14 08:23 יט בסיון התשעד

שאלה

בוקר טוב כבוד הרב

דיברתי לשון הרע על חבריי, וביקשתי סליחה מבורא עולם,קראתי תהילים, אך עדיין האם יש משהו שאוכל לעשות בשביל לכפר על מעשיי?

תודה!

תשובה

שלום לך

שלב ראשון הרבה לפני בקשה מבורא עולם זה לבקש מחילה מהחבר ולפצות אותו בהתאם.

לאחר מכן -
תשובה מאמירת לשון הרע מסתיימת רק כאשר כל מי ששמע, ומי ששמע ממי ששמע וכד', מפסיק להאמין לדברים ולהתייחס בשלילה למי שעליו נאמר לשון הרע.

לפיכך אם אמרת לחבר ואף אחד לא שמע - תשובתם יחסית פשוטה
אם עוד אנשים שמעו או העבירו זאת הלאה - אתה צריך לאתר אותם ולהסביר להם את טעותך.


בהצלחה ובכל מקרה תתחיל מהחבר
דוד לוי

כתבות נוספות