שאלה
שלום.
אני חייבת לשאול שאלה שמעניינת אותי.
יש איזושהי מצווה לעזור לאדם שעובר תהליך גיור?
ואם כן איפה היא נמצאת, מה תוכנה, לפי אילו מקורות היא?
כמובן שאני בהליך גיור ואני מבינה שאני חייבת להוסיף שם נוסף.
השם המלא שלי הוא י, אבל אני משנה אותו לג'ני.
ובתור שם שאני מוסיפה חשבתי על יהל.
האם זה מתקבל ויתאים?
תשובה
שלום לך
אין מושג הלכתי של 'אדם שעובר תהליך גיור' - זו מכבסת מילים שאין לה מקור בהלכה (ואולי גם להיפך)
יש יהודי ומי שאינו יהודי.
המעבר ממצב של 'אינו יהודי' ל'יהודי' נמשך כמה שניות כאשר הגוי טובל.
בכניסתו למים הוא אינו יהודי ובצאתו, לאחר שקיבל עליו עול מצוות הוא יהודי לכל דבר וענין.
לפיכך -
עד אז מצווה לעזור לו כמו לכל מי שאינו יהודי
מאז מצווה לעזור לו כמו לכל יהודי ובנוסף לכל גר.
[מאז עלותו מהטבילה הוא נקרא גר ומצווה לאהבו וכד'.
לפני כן הוא אינו גר וכל מצוות אהבת הגר וכד' לא חלות עליו.
מעבר לכך יש [חובה לדחות את מי שבא להתגייר] ולחקור אותו היטב אם יש לו מניעים אחרים, ולהסביר לו כמה יהיה לו קשה כיהודי, ולפרט באזניו את עונשי המיתה על חילול שבת, מאכלות אסורות ושאר דברים שהאדם נמשך אליהם.
רק אם הוא מתעקש ומבינים היטב שהוא מודע לקשיים ולחסרונות רק אז מותר לגייר אותו.
בתקופות פריחה לעם ישראל יש מקום להחליט שלא לקבל גרים בכלל בגלל הקושי לברר מי רוצה להצטרף לעם ישראל גם בשפלותם ומי רוצה להתקרב רק לישראל בפריחתם.
לגבי השם אני מציע להתרחק מהשם 'יהל' ולהתחבר לאמהות של עם ישראל.
בברכה ובהצלחה בדרך שתבחרי
דוד לוי
098987548