שאלה
כבוד הרב שלום , עליתי לא מזמן לארץ בערך לפניי מספר שנים ועל פי חוק השבות יש בידי אזרחות של מדינת ישראל (אבי יהודי) ואני לא מתאימה לנישואים בארץ ישראל , על פי חוקי הרבנות , אני הייתי רוצה לשאול , מה היא עמדתך לגביי נישואים אזרחיים במדינת ישראל ?
תשובה
שלום וברכה
וברוכה הבאה,
לגבי נישואין אזרחיים במקרה שלך יש להבחין בין שני מצבים:
אם את מתכוונת להתחתן עם מי שהוא לא יהודי - איני רואה כל בעיה להינשא בנישואין אזרחיים. זו בניית זוגיות על ידי המדינה, ואין שום מניעה בדבר, גם לא מניעה חוקית.
אולם, אם את מתכוונת להינשא לבחור יהודי - אלו נישואי התבוללות מצדו, שכן הילדים שלכם לא יהיו יהודיים, והוא למעשה מוציא את עצמו ואת צאצאיו מכלל ישראל. הדבר הנכון יותר הוא שאת תרצי באמת להצטרף לעם המיוחד שלנו, ולהיות חלק מאתנו על ידי גיור כהלכה, ואז תהיה זו חתונה שלמה.
כל טוב