שאלה
שלום כבוד הרב יש לי תאומים בני ארבע.. אתמול בלילה בני חלם חלום שלדבריו אני הולכת עם אחותו התאומה ומשאירה אותו לבד עם כלבים הוא אגב מפחד מכלבים.כמובן שאמרתי לו שלא אעשה זאת .היום קרה אסון בגן נפלה גדר על שני ילדים אחד פתח את הראש ועם תפרים אחת נפגעה קל יותר ועוד ילדה קל יותר .מה שמפחיד אותי הוא שהבן שנפצע בראשו חבר טוב של ילדיי והבת חברה מאד טובה של בתי.הם בגן חינוך מיוחד שפתי בשל בעיות בשפה ..הקב״ה שמר עליהם כי הילדים האלה תמיד בקרבת ילדיי .והיום לא היו לידם .הטם יש קשר בין חלום הכלבים למה שקרה? האם לומר הגומל על ילדיי?ברוך השם חוץ מקצת בהלה בעיקר לי לא קרה לילדיי כלום
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
אין דינים לילדים קטנים, ולכן אין מברכים הגומל ל"חייבים טובות" אין חובה אצל קטנים. על כן אין לברך אבל אפשר לספר את הנס של הקב"ה ולהרבות בסיפור ישועות הקב"ה. לדעתי ממילא אין שייכות לספור החלום שהוא כחלום יעוף.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון