שאלה
שלום ,
אבקש לברר את מנהגי האבלות אצל אשכנזים במלאות שנה לנפטר.
אבי נפטר ב- ל בסיוון תשעג ונקבר ב- א בתמוז.
השאלה : מתי על המשפחה לעלות לקבר בתום השנה?
אנא התייחסו בתשובתכם לעובדה שמדובר בשנה מעוברת, כמו כן לעובדה ש- א' בתמוז הינו ראש חודש.
שאלה נוספת - האם ניתן להקדים את יום האזכרה ביום אחד או לדחותו ביום אחד.
תודה מראש
שי
תשובה
שלום וברכה
בשל העובדה שמדובר בנושאים הקשורים במנהג - סביר להניח שתמצא את כל אחת מהתשובות האפשריות נהוגות במקום מסוים.
המקובל ביותר הוא ללכת לאור יום הקבורה בכל הנושאים של השנה הראשונה.
אם הקדמה או איחור ביום גורמת לעליה לקבר להיות מכבדת יותר את הנפטר - מותר.
כל טוב ונחמה