שאלה
במרפסת ביתי זיהיתי קן יונים בו בקעו 2 ביצים וכעת בקן 2 הגוזלים.
אני מעוניין לקיים מצוות שילוח הקן אך להבנתי מההלכות שקראתי יש שתי בעיות:
1. הקן נמצא ברשותי ולא ברשות הרבים.
2. אני לא מעוניין בגוזלים רק בקיום המצווה.
מה עליי לעשות? האם ניתן לקיים את המצווה בכל זאת?
תשובה
שלום וברכה
קשה לי לענות על שאלה זו.
מה שאני כותב מכאן והלאה נתון במחלוקת גדולה (לדוגמה בין חב"ד וסאטמר) ואני כותב רק את אחת השיטות האפשריות:
נראה לי עקום לשלח את הקן כדי לקיים את המצווה. נקודת המוצא צריכה להיות שרק אם ממש משתמשים בביצים או באפרוחים - אז הדרך לעשות זאת היא שילוח הקן. אולם אם מישהו כלל לא רוצה אותם - זה דומה בעיניי לשוחט כדי לקיים מצוות שחיטה (לשיטות שיש מצווה לשחוט) או מגרש אישה כדי לזכות במצווה....
כל טוב