שאל את הרב

קשר בלי רגש

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 13/06/14 16:56 טו בסיון התשעד

שאלה

שלום הרב,

אני בן 26 ואני בחור דתי נמצא כרגע במצב קשה, לא מזמן נפרדתי מהבחורה שהייתי בקשר איתה ממש טוב במשך חודשיים.

התחלנו את הקשר לפני חודשיים, זה לא דרך שידוך אלא נפגשנו במקום עבודה. היא תמיד הייתה מעוניינת בי, מתקשרת ושואלת את שלומי וככה התפתח הקשר בינינו. אני בהתחלה פחדתי להתחיל סתם קשר אבל ראיתי שהבחורה רצינית וממש טובה ונתתי לזה הזדמנות להתחיל את הקשר. יצאנו ועשינו הרבה דברים כיפים ביחד והקשר היה כל כך טוב, ראיתי ששינינו נהנים ביחד והשיחות זורמות לנו, לא עבר הרבה זמן, תוך חודש הבנתי כמה הבחורה טובה וזו שאני מחפש שתהיה אשתי לעתיד נקשרתי אליה כל כך מהר.

היא אומרת שהקשר טוב לה, זה מה שהיא רוצה בעתיד, אבל הייתה לה בעיה אחת שהיא לא מצליחה לאהוב אותי, לא מתרגשת ממני, הפנימיות שלה לא רגועה לא שמחה בהחלטתה זה הציק לה מאוד. היא אומרת, אהבה זה הדבר שיש לה בלב ובטוחה בו ועם זה היא הולכת להתקדם לשלב הבא וקשה לה להאמין שאהבה יכולה להתפתח עם הזמן יותר מאוחר. בגלל זה היא ניתקה איתי קשר שהיה לי טוב...

השאלה שלי, האם כשאני אוהב את הבחורה צריך להתקדם לשלב חתונה או שאהבה מתפתחת יותר מאוחר?

אני חושב עליה כל הזמן, האם נכון לעשות להתחיל קשר חדש עכשיו עם בחורה אחרת כדי שאשכח אותה כל כך מהר ואצא מהמחשבות עליה?

תודה רבה..

תשובה

שלום וברכה

לא רק אני.
גם שלמה המלך, החכם מכל אדם, לא ידע את סוד האהבה במדויק.
הוא לא ידע להגיע האם הדברים מתפתחים כך או כך, ואמר שאחד הסודות הגדולים של הקיום הוא "דרך גבר בעלמה".
על כן, אי אפשר לדעת.
אולם נראה שלא זו השאלה העומדת בפניך. מדבריך עולה שהיא החליטה שהיא לא רוצה ללכת בדרך של התפתחות האהבה בהמשך. אתה (אולי) מנסה לשכנע אותה, אולם זה לא הכיוון שהיא בוחרת בו.
על כן, אולי יהיה יותר נכון מצדך להתייחס לקשר איתה כאל שיעור טוב שקבלת בבית הספר של החיים, ולהבין שלפחות כפי שהדברים נראים כעת – זה לא נראה מתפתח לקשר עמוק ביניכם, ועל כן יהיה נכון מבחינתך לקחת את מה שלמדת, ולהמשיך לתור אחרי זאת שתרצה אותך ואתה בה.


האם זה לא יותר נכון ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות