שאלה
האם מותר ליהודי להיות טבעוני (לאכול רק מזונות מהצומח) ?
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
מותר, אבל צריך להיות בהתאמה, כיוון שתורת ד' תמימה, והיא צריכה להיות תואמת את כל חלקי החיים, וכפי שכתב המסילת ישרים במעלת החסידות. על כן אין איסור להיות טבעוני, אבל זה צריך להיות מתאים למדרגה של כל אחד. ברור שאדם שאין הלכותיו מיושרות והוא מקפיד בטבעונות, הרי זה כנזם זהב באף חזיר. כל מערכת היהדות היא צריכה להיות בהשלמה.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון