שאל את הרב

חלום על אבא שלי שנפטר

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 22/05/14 18:24 כב באייר התשעד

שאלה

בס"ד

שלום וברכה לכבוד הרב,

זאת פעם שנייה בה אני שואלת את השאלה לא זכיתי למענה ואני רוצה בבקשה תשובה למסר שקיבלתי מאבא שלי ז"ל, וזה החלום:

אבא שלי נפטר בכו' באב תשע"ב, הגעגועים קשים מאד

לא מצליחה לשחרר אותו ממני, כבר כתבתי בעבר על חלום שחלמתי עליו ואני כותבת שוב על חלום אחר בתקווה למענה, אבא יקר הגיע לחלומי אני רואה אותי ואת אחי הצעיר (הוא חרדי במציאות אני מסורתית) יושב עם ספר תורה ומתפלל ומסביר לי על הספר (תורה) שהוא מחזיק ביד, אנחנו יושבים בחדר חשוך אור קטן מאד מכוון אלינו, פתאום בקצה החדר אני רואה מיטה (אבא שוכב בה) אני צועקת לאחי שאבא חזר אלינו והוא בחדר , אחי לא מאמין לי ומסרב לגשת איתי, אחרי שניגשתי לאבי אז הוא מצטרף אלי אחרי כמה פעמים שאני קוראת לאחי, אבא נראה בהתחלה (כמו בסוף ימיו -לפני פטירתו הוא הורדם והונשם והיה קשור ולעיתים ביקש שנשחרר אותו) ואז בחלום ראיתי כאילו הוא מבקש שנשחרר ואז שיחררתי אותו והוא שמח והחדר נהייה מואר וכל האנשים שמכירים אותו מכל מהלך חייו פתאום היו בחדר (הכי מוזר שאמא שכל כך קשה לה ומתגעגעת אליו, לא התקרבה אליו בחלום) .

אח"כ מצאתי את עצמי בבית סבא וסבתא ז"ל (הוריו של אבא) מסתכלת מהחלון שלהם ואבא מודיע לי אני חושבת בטלפון שמיד הוא יגיע והיה גשם חזק ואני מבקשת לעזור לו עם מטריה בכדיי שלא ירטב, הוא לא מוכן בטענה ששמח לבוא בגשם, הוא מגיע אלי בגשם מבול... בכלל לא רטוב מאושר ושמח כמו בצעירותו הולך על הרגלים ולא במציאות (על כסא גלגלים בשנותיו האחרונות..)אבא מבקש 2 דברים-

1. לקנות לאמא איזה ספה אחת (שאני מחפשת לה למעבר דירה), יש לציין שהיא לא גרה היום בדירה שהם גרו לפני פטירתו!

2. לשמור על אמא

כבוד הרב, סיפרתי לאחי החרדי את החלום הוא שאל מתי חלמתי אותו אמרתי לו שחלמתי בסביבות 4 לפנות בוקר מה המסר בחלום? הוא מתקשר בחלום רק איתי ועם אחי הצעיר. (יש לנו עוד אח הבכור והוא לא מדבר איתו ולא עם אמא) כל האנשים כאילו רוצים ולא יכולים להגיע אליו ולגעת בו, יש כמו רדיוס מסויים שרק אני ואחי יכולים לעבור דרכו אליו (כמו צורה של חישוק גדול מואר על הרצפה ורק אנחנו מתקרבים לאבא ...

מקווה שימצא הסבר לחלום שלי.. תודה ובשורות טובות.

תשובה

בס"ד
שלום רב,

חז"ל קובעים שלא החלום עקר אלא הפתרון. מה שקובע איננו החלום אלא מה שהחלום עושה לנו.
החלום משקף את החיבה העצומה שיש לך לאביך (היא לא פחתה לאחר מותו אלא אפילו התעצמה) ואת האהבה שזכית לה מאביך - אפשר שהיא ממשיכה גם כיום להגיע אליך מנשמתו שבמרומים.
בחלום את מרגישה כמה חשוב לך וגם לאביך להפגש ולהיות יחד.
את מוצאת אותו במיטבו ולא עם הקשיים שהיו לו בשנותיו האחרונות.
גם הדאגה לאמך בסוף החלום מבטאת את החיבור הטוב שאת הרגשת בתוך המשפחה שלך - הזוגיות היפה של הוריך והחיבור הטוב שלך אליהם.
נראה שאביך ממשיך ללוות אותך ולברך אותך כמו שהיה בחייך. החלומות הללו מעידים על מטען גדול וחשוב שאת נושאת מאביך אל החיים שלך. מטען שממלא אותך בכוח רב ומעניק לך חוסן לעמוד בפני הקשיים של החיים.
אביך ממשיך לאהוב ולהשגיח עליך גם מהעולם העליון.

כתבות נוספות