שאל את הרב

אבלות

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 19/05/14 10:43 יט באייר התשעד

שאלה

אני אישה מהציבור הדתי לאומי, אשכנזיה (אם יש הבדל בדין או מנהג), לא מהמקפידים ומדקדקים ביותר - ובכל זאת חשוב לי לא לזלזל בדיני האבלות. אני נמצאת כעת בשנת אבל. אבי ז"ל נפטר לפני כחצי שנה. האם יציאה לנופש בבית מלון בקיץ מותרת? הנופש הינו במסגרת הסתדרות המורים, וכולל הרצאות וסיור מודרך - ללא מוסיקה. האם מותר לי להרשם?

ובאותו עניין - בקיץ אחייני (בן של אחותי) עומד להתחתן - כיצד עלי לנהוג בחתונה?

תודה מראש, לאה

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

המקום ינחם אותך בתוך שאר אבלי ציון וירושלים.
א. הרמ"א אומר שלא הולכים לטיולים ומשמעות הדבר שלא יהיה שמחה, וסעודות מרעים. על כן אם אין צורך מיוחד לא כדאי ללכת למקומות המוניים. אמנם אם בני המשפחה המצומצת אפשר להקל לטובת המשפחה ומנוחה, אבל לא בקהל גדול שאז אלו סעודות מריעות והנאה מיוחדת.
ב. אפשר לבוא לחתונה, לא להכנס לאכול עם כולם אלא לשבת בזמן הסעודה בשולחן מיוחד מחוץ לאולם. בד"כ יש באולמות מקום מיוחד כזה לאבלים.

שבת שלום
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון

כתבות נוספות