שאל את הרב

היכולת ללימוד תורה שווה בין כולם?

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 18/05/14 14:24 יח באייר התשעד

שאלה

שלום,

בביתנו ישנו ויכוח קבוע על לימוד התורה של בעלי.

בעלי אומר "אני איש מעשה, איש פשוט - אני לא מסוגל ללמוד תורה".

אך האם מעצם העובדה שאנו יהודים והשם נתן לנו תורה הוא נתן לנו גם יכולת ללמוד אודותיה (ללמוד ולהתקרב אליו?) ?

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

ברור שהקב"ה נותן התורה לעם ישראל, אבל כל אחד הוא יצירה נפרדת ושונה, ולכל יהודי יש את הנקודה שלו. אמנם כולם חייבים ללמוד, אבל יש שתלמודם עולה בידם ויש שאין תלמודם עולה בידם. חז"ל אומרים שהיו בודקים 5 שנים אם ראו ברכה בעמל ימשיך ללמוד ואם לא יתעסק במסחר וכדו', ובלבד שיקבע עיתים לתורה והתורה תהיה מרכז הבית, שישאלו בתורה והיא הציר המרכזי של תורה.

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון .

כתבות נוספות