שאלה
שלום רב
מהי השעה המאוחרת ביותר לעלות לקבר ולגלות מצבה?
אנו רוצים מיד לאחר העליה לקבר להגיע לבית הנפטר ולהתפלל מנחה וערבית ובסוף התפילה לערוך סעודה. האם זה אפשרי?
לא רוצים להטריח את המוזמנים להגיע גם בבוקר וגם בערב.
תודה
תשובה
מהשמים תנוחמו,
אין שום חובה ללכת לבית העלמין ב ביום השלושים ויש עדות המקפידות שלא ללכת עד תום השנה.
אין שום חובה לציין את ה יום ה 30 בכל דרך שהיא
יש ענין גדול ללמוד תורה ולארגן שיעורי תורה במשך כל השנה.
לכן
העיקר שיעור תורה גדול אחרי מנחה וערבית וגם שיעור תורה בין מנחה לערבית.
אם הסעודה גורמת ליותר אנשים לבוא ללמוד תורה או להקשיב בנחת - אז מומלץ לערוך סעודה.
לנוהגים ללכת לבית העלמין מותר בכל שעות היום, דהיינו עד השקיעה ובמקרה שלכם שתספיקו להגיע ולהתארגן בנחת לתפילת מנחה בבית הכנסת שהיא העיקר
בבנין ירושלים תנוחמו
דוד לוי
098987548