שאלה
שלום.
אני ספורטאי מגיל קטן ועוסק בזה ובעזרת השם יעסוק בזה. אני בא מבית מסורתי אבל אני מקפיד לשמור שבת וכולי. בזמן האחרון התחילו לי מחשבות שאומרות לי לא לעסוק בספורט, וכאילו זה אסור. אני מרגיש שאני לוקח את הדת למקומות של חולשה במקום לתת לדת לתמוך בי ולעזור לי בתחומים השונים אני מאוד משתדל באמת.
יום אחד אמרתי שאם זה נכון אז אני יפצע ונפצעתי. האם זה סימן כל שהוא? אני מפחד...
תשובה
שלום לך,
אינני יודע מה אתה עושה ומה נכון עבורך.
אם אתה עוסק בספורט תחרותי - ברור שאין זו דרך התורה וזה אינו רצוי.
אם אתה עוסק בספורט למען בריאותך - השאלה היא שאלה של מינון.
עיסוק מינמלי הוא בריא ומצווה לאדם לשמור על גופו.
עיסוק בינוני הוא סביר. יש מי שזה רצוי וטוב עבורו ויש מי שעבורו זה ביטול תורה.
עיסוק רב מאד הוא במובן מסוים מבזבז את החיים.
סיכום
יתכן ועליך לעסוק בכך ויתכן שעבורך הכמות בה אתה עוסק בכך איננה נכונה.
עליך לפנות לדמות תורנית רצינית המכירה אותך
בברכה ובהצלחה דוד לוי
טל לשאלות 098987548