שאל את הרב

קשר של בוגר מהסניף עם הסניף ועם הצוות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 09/05/14 17:22 ט באייר התשעד

שאלה

שלום

אני בוגר של הסניף שלי כרגע. מצד אחד, אני רוצה לשמור על קשר עם הסניף, שזה אומר עם החניכים שלי ועם שאר הקבוצות בסניף.

וגם לשמור על קשר עם הצוות.

עם החניכים שלי ועם המדריכים בצוות עצמם אין לי בעיה. העניין הוא עם פעולות שהסניף עושה בכללי כמו לבוא למפקד בשבת או ביום שלישי, אני לא יודע אם לבוא כי אני מרגיש שאני רוצה ללמוד תורה במקום. מה נכון לעשות? כמו כן פעולות של הצוות עצמם, שהם מעורבות ואסורות עפ"י ההלכה, החל מערב גיבוש ועד לסעודות שבת משותפות לצוות בנים ובנות. אני לא רוצה לעבור על ההלכה. אבל איך כן שומרים על קשר ומראים נוכחות בסניף ושלא התנתקתי מהסניף מבלי לעבור על ההלכה?

יישר כוח ותודה רבה לכם!

תשובה

שלום רב

יישר כח על השאלות החשובות

למיטב הבנתי אתה מעוניין לשמור קשר עם הסניף מתוך רצון לשמור או לקדם את הרמה הרוחנית של הסניף . זו שליחות חשובה מאד וכמובן אי אפשר להגיד שהיא ׳ביטול תורה׳ חלילה. לא כתבת באופן כללי מהו סדר יומך ומה אתה עושה אז אני רק יכול להגיד שאתה צריך לעשות לעצמך תכנית כללית- כמה זמן אתה משקיע בשבוע בלימוד תורה זמן אתה משקיע בתרומה הרוחנית שלך לסניף ובכלל, כאשר, כמובן, הלימוד העצי הוא העיקר, בשלב הזה של החיים, אבל כתוספת בהחלט חשוב להשקיע גם באחרים. אם אתה מרגיש שהדברים שאתה עושה בסניף הם חיוניים מאד אז בהחלט יש מקום לתת להם מקום הרבה יותר משמעותי

לגבי המעניינות המעורבת, אתה מוזמן לתקן אותי אם אני טועה, אבל נדמה לי שעיקר הקשר עם הסניף מבחינת הקידום הרוחני והערכי שלו, מגיע לא מסעודות שבת אלא משיחות אישיות ונוכחות משמעותית של פעולות וכדו׳. לכן אני חושב שאין סתירה בין מעורבות בסניף ובין הקפדה על גדרי הצניעות

מה דעתך?

טוביה
tsbias1@gmail.com

כתבות נוספות