שאלה
אני גר בדירה בת שני מפלסים.
בשבוע הבא אמורים להתקין מעקה במדרגות המובילות לקומה העליונה.
האם צריך לברך?
אם כן
מה מברכים?
נהוג לעשות סעודת מצווה?
תשובה
כן צריך לברך: "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם אשר קדשנו במצוותיו וצוונו לעשות מעקה".
ובקש מהפועל שאתה תעשה מלאכה, היינו תהיה חלק בעשיית המעקה.
אם פועל יהודי הוא זה שבונה את המעקה, ואתה לא נוטל בזה חלק, אזי יברך: "אשר קדשנו במצוותיו וצוונו על עשיית מעקה".