שאל את הרב

הופעת סוף שנה בשנת אבל

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 07/05/14 12:42 ז באייר התשעד

שאלה

שלום רב,

אני לצערי בשנת אבל על אבא שלי.

מרחיבה את השאלה שלי משבוע שעבר

- *

("רציתי לשאול האם מותר בשנת אבל להשתתף בהופעת סוף שנה במסגרת חוג התעמלות?

(ההופעה היא עם מוזיקה מול קהל)")

- *

אני משתתפת כבר כמה שנים בחוג התעמלות-אקרובטיקה הכולל מגוון של גילאים החל מילדים קטנים וכלה במבוגרים (כולל הלהקה היצוגית שלהם)

לקראת סוף השנה, מתוכננת הופעת סוף שנה עם כל משתתפי החוגים לסכם את השנה, ולהציג ביצועים שנלמדו והושגו במהלך השנה.

ההופעה כוללת קטעי כריאוגרפיה (ריקוד) וקטעי אקרובטיקה, הכוללים מוזיקה.

ההופעה היא באולם גדול מול קהל (משפחה וחברים)

אם הבנתי נכון, מותר לעסוק בספורט הכולל מוזיקה, כי מתעמלים לצורך בריאות, ולא למטרת שמחה. והמוזיקה המושמעת איננה מיועדת להוסיף שמחה וריקודים, אלא לתת קצב למתעמלים.

מצד שני, היה נראה לי שבהופעה יכול להיות מימד בעייתי (בלהופיע / צפייה בהופעות האחרות)

אשמח לתשובתך.

תודה !

תשובה

שלום וברכה

קשה להכריע בנושא זה.
את בעצמך כתבת את השיקולים לכאן ולכאן.
אני מציע להימנע.
זה אירוע פומבי, יש בו שמחה ויש בו עוצמה גדולה - נראה לי שזה מנוגד לשנת אבל.


כל טוב

כתבות נוספות