שאלה
לכבוד הרב שלום
בשבת פסח לא היה לנו נר הבדלה
הצעתי לבעלי להשתמש בשתי נרות חנוכה ציבעוניים ( הפשוטים)
שנחבר אותם יחד ע"י סלוטפ ואלו ישמשו כנר הבדלה
האם מותר לעשות זאת ?
בעלי טען שאי אפשר להשתמש בנרות חנוכה
אודה על תשובתך
תשובה
שלום לך,
כאשר אין נר הבדלה ניתן לקרב שתי להבות גם בלי להדביק אותם.
אפשר לקחת שני נרות ואפילו שני גפרורים.
לגבי נרות חנוכה
רוב העולם קונה אותם לכל מיני שימושים ולא מקדיש אותם לחנוכה בלבד (עד הדלקתם או אולי עד הדבקתם בחנוכיה)
יש אנשים המקדישים אותם לצורכי מצוות חנוכה כבר בעת הקניה ואז יש צד לאסור שימוש אחר בהם.
כמובן שהדרך העדיפה היא שבעת הקניה יאמר אדם שהוא קונה נרות גם לחנוכה וגם לצרכים אחרים (יום הולדת, הפסקת חשמל וכד')
בברכה
דוד לוי
098987548