שאלה
שלום כבוד הרב,
אני נכשלתי בזרע לבטלה
בכל פעם שאני נכשל אני מרגיש לא טוב עם עצמי
יש לי פחדים, לפעמים אני שומע בחדשות על טרגדיה
אני חושב אם לא הייתי חוטא בזה אולי זה לא היה קורה
האם בגלל שנכשלתי אנשים אחרים משלמים?
לאן המזיקים הולכים ומה הם עושים?
האם יש תיקון לזה?
תודה
תשובה
שלום וברכה
בוודאי שיש תיקון לזה.
ואפילו תיקון כפול.
ראשית, להפסיק להפחיד את עצמך. שום דבר טוב לא נבנה מפחדים מתמידים; שום דבר טוב לא יוצא מהפיכת עצמנו לרשעים בעיני עצמנו; שום דבר טוב לא יוצא במחשבות מתמידות על מזיקים; כל כיוון המחשבה צריך להיות אחר. הוא צריך להיות שריבונו של עולם ציווה אותנו על טהרת הגוף, ואנו רוצים להתמלא אורה ולקיים את מצוות ד', ומכוח זה אנו מנסים באופן מתמיד ללכת בדרכיו וליראה אותו ביראות הרוממות. זהו התיקון הראשון שטוב יהיה אם תלך בו.
והתיקון השני - לנסות שוב. שבע ייפול צדיק וקם. אם אנו נופלים חס ושלום - אנו קמים שוב, ומנסים שוב, ומתקדשים שוב.
האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?
כל טוב