שאל את הרב

ניפוי קמח מלא מאפיית מצות

חדשות כיפה רבני כושרות 24/04/14 11:11 כד בניסן התשעד

שאלה

שלום הרב.

הכנתי בצק ולחמניות מקמח מלא שנשאר מאפיית מצות לפני פסח, ושכחתי לנפות את הקמח. מכיוון שהקמח נקנה לאפיית המצות לפני פסח הוא כנראה נטחן כשבוע לפני פסח, ובבית שלי הוא נשמר במקפיא. השק של הקמח לאפיית המצות היה של 30 קילו, וניפו 10 קילו, והכל היה נקי, כך שיש גם בדיקה מדגמית של הקמח. האם מותר עכשיו להשתמש עם הבצק והלחמניות, או שצריך לזרוק אותם? תודה רבה.

תשובה

תשובה
לא הבנתי כמה זמן הקמח היה מחוץ למקרר\מקפיא. ולכן אענה באופן כללי: אם הקמח היה מחוץ למקרר 24 שעות אז צריך לנפות אותו. ויש אומרים 48 שעות.

כתבות נוספות