שאל את הרב

מעשר כספים "ובחנוני נא בזאת" ?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 24/04/14 00:59 כד בניסן התשעד

שאלה

שלום, ברצוני לשאול לגבי הפסוק בחננו נא בזאת לגבי מעשר כספים

חודש מסוים תרמתי סכום של חומש שזה 20% ולא 10% כפי שהיני נוהג כל חודש.

ודווקא בחודש זה נגרם לי נזק כספי הכי גדול שהיה אי פעם

אז מה משמעות המשפט ובחנוני נא בזאת? איך יתכן ?

תודה

תשובה

שלום וברכה

לא יודע.
איני יודע לפרש את דרכי הקב"ה.
מה שאני יודע לומר הוא רק שאין לנו את הכלים לחשב את חשבונות שמיים. תמיד ניתן לומר כי ההפסד שלך היה צריך להיות כפול - ונצלת ממנו בזכות הצדקה; תמיד ניתן לומר כי "המעיין בתפילתו (מצפה לראות מתי זה יתגשם) - בסוף בא לידי כאב לב"; תמיד אפשר לומר עוד עניינים רבים אחרים, שמאפילים על היכולת שלנו לדעת בדיוק את דרכי השגחת השם.
מה אני עושה במצבים כאלה ? אני נשאר בקושיא.
ובד בבד אני מנסה ליהנות מהעובדה הטהורה שנתתי יותר כסף לצדקה ועשיתי טוב בעולם.
וממשיך להישאר עם שאלות שונות.


כל טוב ויישר כוח

כתבות נוספות