שאל את הרב

אשכנז או ספרד

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 22/04/14 23:08 כב בניסן התשעד

שאלה

כבוד הרב שלום.

אני רגילה מאז ומתמיד להתפלל בנוסח ספרד משום שכך התפללו בבית הספר בו למדתי ובבית הכנסת בו התפללתי, אך למעשה המשפחה של אבי התפללו בנוסח אשכנז וכך עושים אבי ואחיי עד היום.

האם עדיף שאמשיך להתפלל בנוסח שהתפללתי בו מאז ומתמיד או שיש עניין דווקא להתחיל להתפלל לפי המסורת המשפחתית למרות ההרגל?

תודה וכל טוב

תשובה

שלום וברכה


באופן עקרוני, עדיף להתפלל ב"שמע בני מוסר אביך ואל תטוש תורת אמך" - לאמור, כל עוד מתקיימים מנהגים שונים בעם ישראל יש לנהוג במנהג אבות. על כן, אם יש ביכולתך לעשות זאת עדיף לשוב למנהג אבות.
אולם, אם את סבורה כי המעבר לנוסח אחר יוציא אותך מיכולת הריכוז, יעוות את התפילה וירחיק אותך ממהותה של התפילה, שהיא "ישפוך לפניו שיחו" - התפללי בכל נוסח שמתאים לך, ובלבד שתכווני לבך לשמיים.


כל טוב, ולוואי ותתקבלנה תפילותינו ברצון לפני אדון כל

כתבות נוספות