שאל את הרב

קדושה - הפסקה בתפילה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 22/04/14 20:39 כב בניסן התשעד

שאלה

בס"ד

שלום הרב,

לרוב אני מספיקה להגיע לבית הכנסת רק כחצי שעה לאחר תחילת התפילה בשחרית של שבת/חג. כשאני מגיעה, אני מתפללת בעצמי מההתחלה ובדר"כ מצטרפת לקריאת התורה והלאה. מה הדין כאשר הקהל מגיע לקדושה בחזרת הש"ץ ואני באמצע התפילה?

כאשר אני מתפללת תפילת עמידה או ק"ש, לעצור באמצע? לסיים פרק ואז לעמוד ולהצטרף? וכאשר אני מצטרפת, האם לומר את המילים של קדושה או רק לעמוד? וכנ"ל לגבי חלקים אחרים בתפילה.

תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

בסידורים שונים יש טבלה מסודרת המתארת את מה שצריך לעשות בכל קטע של התפילה.
לדוגמה כאן:
http://www.maharitz.com/hordot/tavla.pdf
זה נראה עמוס ומפחיד בהתחלה, אולם בסך הכל את נתקלת רק בכמה מקרים בודדים שטבלה זו מתארת, ולפי זה תוכלי לדעת מה לעשות.

כל טוב

כתבות נוספות